Bydgoszcz
2C
Niebo częściowo zachmurzone
80% wilgotność
Wiatr: 5km/h SSW
H 3 • L 2
5C
Czw
5C
Pt
5C
Sob
7C
Nd
6C
Pon
Przed świętami nie stój w korku! Śledź na bieżąco nasz serwis TRAFFIC na portalu MetropoliaBydgoska.PL oraz na Facebooku i Twitterze.
Metropolia BydgoskaBydgoszczNa sygnaleTragiczny 2019 rok na bydgoskich ulicach. Więcej ofiar i śmiertelnych potrąceń
wypadek szpitalna bydgoszcz
02.01.2020 | 11:21

Tragiczny 2019 rok na bydgoskich ulicach. Więcej ofiar i śmiertelnych potrąceń

Na zdjęciu: W 2019 roku w Bydgoszczy miało miejsce znacznie więcej śmiertelnych wypadków, niż w 2018 roku.

Fot. SG/archiwum

2019 rok nie był rokiem bezpiecznej jazdy na bydgoskich drogach. W minionych 12 miesiącach na terenie Bydgoszczy zginęło 14 osób – o sześć więcej, niż w 2018 roku.

Dane Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy za rok 2019 obejmują okres od 1 stycznia do 4 grudnia, jednak statystyki za ten okres już wskazują, że w mijającym roku doszło do większej liczby śmiertelnych wypadków niż w roku 2018.

Przez 11 miesięcy roku 2019 na terenie Bydgoszczy doszło łącznie do 5739 zdarzeń drogowych, z czego 150 zaklasyfikowano jako wypadki. W ich wyniku rannych zostało 150 osób, a śmierć poniosło 14 osób. Należy dodać, że w całym 2018 roku na bydgoskich ulicach zginęło osiem osób.

Większość ofiar wypadków stanowią potrąceni piesi – i to na przejściach dla pieszych. Policja wymienia cztery takie zdarzenia – do pierwszego z nich doszło 6 stycznia na ulicy Twardzickiego w Fordonie. Tragicznym dniem był 15 marca – doszło wtedy do dwóch śmiertelnych potrąceń: na ulicy Glinki oraz Korfantego. Kolejny tego typu wypadek miał miejsce pod koniec lipca na ulicy Fordońskiej.

Pozostałe wypadki ze skutkiem śmiertelnym także były szeroko komentowane przez opinię publiczną. 19 maja na ulicy Leszczyńskiego doszło do zderzenia samochodu osobowego z rowerem – kierujący jednośladem 11-latek zmarł w szpitalu. 22 maja doszło do najechania na pieszego na ulicy Wojska Polskiego – zmarł on w przeciągu 30 dni od wypadku. Najpoważniejszym wypadkiem było czołowe zderzenie dwóch autobusów nocnych na ulicy Bernardyńskiej, do którego doszło 9 czerwca – kierowca jednego z pojazdów zmarł w szpitalu, a kilkanaście osób zostało rannych. Sporo emocji wzbudziła też tragedia na skrzyżowaniu Gajowej z Głowackiego – 31 lipca zderzyły się tam dwa auta osobowe, w efekcie czego jeden z pojazdów staranował znak drogowy, który przewrócił się na pieszego. 29-letni mężczyzna zginął.

Do śmiertelnych wypadków doszło też na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Jasną (kierujący renault megane wymusił pierwszeństwo przejazdu i doprowadził do zderzenia z audi; pasażer renault zginął na miejscu) i Bora-Komorowskiego (27 września przy skrzyżowaniu z ulicą Geodetów kierujący fiatem doblo najechał na pieszego, leżącego na ulicy). 25 października doszło też do wypadku w autobusie miejskim – kierujący oplem antarą, jadąc ul. Czerwonego Krzyża od strony ul. Nasypowej nie ustąpił pierwszeństwa kierującemu autobusem linii nr 64. Podczas gwałtownego hamowania ok. 90-letni pasażer autobusu przewrócił się na podłogę i w wyniku odniesionych obrażeń zmarł po kilku dniach w szpitalu.

Według statystyk KMP Bydgoszcz, sprawcami wypadków śmiertelnych byli w większości kierujący (9 przypadków); tylko w przypadku jednego wypadku śmiertelnego za sprawcę uznano pieszego. W przypadku czterech śmiertelnych potrąceń za przyczynę uznano „nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu”.

Dane uzyskane z Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy udostępnił nam Adam Dziura z Rady Osiedla Bartodzieje.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
trackback

[…] roku, a większość ofiar wypadków stanowią potrąceni piesi i to na przejściach dla pieszych (MetropoliaBydgoska.pl). Porównując to ze średnim kosztem wypadku, jest to strata dla miasta w wysokości 33,6 mln zł […]

trackback

[…] roku, a większość ofiar wypadków stanowią potrąceni piesi i to na przejściach dla pieszych (MetropoliaBydgoska.pl). Porównując to ze średnim kosztem wypadku, jest to strata dla miasta w wysokości 33,6 mln zł […]

Powiązane treści