Bydgoszcz
18C
Niebo częściowo zachmurzone
82% wilgotność
Wiatr: 4km/h W
H 18 • L 17
16C
Pt
10C
Sob
14C
Nd
12C
Pon
12C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesCoraz bliżej inwestycji Zalando w Bydgoszczy. Spółka stara się o pozwolenie na budowę centrum dystrybucyjnego
zalando bydgoszcz
23.08.2021 | 10:31

Coraz bliżej inwestycji Zalando w Bydgoszczy. Spółka stara się o pozwolenie na budowę centrum dystrybucyjnego

Na zdjęciu: Centrum dystrybucyjne Zalando Lounge powstanie w rejonie ulic Chemicznej i Hutniczej.

Fot. Marcin Jóźwiak/Pixabay

Zalando Lounge Logistics Polska złożyło wniosek o pozwolenie na budowę zapowiadanego centrum dystrybucyjnego. Powstanie ono na terenach inwestycyjnych w rejonie ulic Chemicznej i Hutniczej, na działce sprzedanej przez spółkę Miejskie Wodociągi i Kanalizacja.

O planach inwestycyjnych spółki związanej z europejskim gigantem handlu internetowego informowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku. Wówczas Zalando Lounge Logistics Polska zgłosiło się do zakupu jednej z czterech części terenu inwestycyjnego na osiedlu Czersko Polskie: 30-hektarowej działki, położonej tuż za zakładem Metalkas przy ulicy Hutniczej, tuż przy granicy z obszarem pozachemowskim. Cena wywoławcza działki wynosiła 110 złotych netto za mkw. – z informacji z otwarcia ofert wynika, że spółka Zalando zaproponowała cenę 200 złotych za mkw. plus VAT.

Nowy inwestor od kilku miesięcy przygotowywał się do budowy centrum dystrybucyjnego. Jesienią zeszłego roku miejski konserwator zabytków wydał opinię dotyczącą terenu, a w lutym spółka złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 19 sierpnia Zalando Lounge Logistics Polska zawnioskowało natomiast o pozwolenie na budowę magazynów. Wniosek obejmuje realizację centrum dystrybucyjnego – hali magazynowej wraz z zapleczem technicznym i socjalno-biurowym, trzykondygnacyjnym budynkiem biurowym wraz z łącznikiem pomiędzy halą a budynkiem biurowym, wartownią czy budynkiem dla kierowców.




W ramach centrum powstanie też kilka wiat – we wniosku szczegółowo wyliczono ich liczbę. Jedna wiata będzie służyła do składowania palet, a pięć przeznaczono dla palaczy; zrealizowane zostaną też dwie wiaty przystankowe i po jednej na rowery i motory. Inwestycja zakłada też budowę budynków pompowni, a także zbiorników pożarowych i retencyjnych. Przy magazynach Zalando powstanie też układ komunikacyjny – drogi wewnętrzne, place manewrowe i miejsca postojowe.

Zobacz również:

W Bydgoszczy powstaną kolejne magazyny Panattoni.

Zalando Lounge to klub zakupowy Zalando – spółka wraz ze swoim partnerem Hillwood wybudowała już w Polsce duże centrum logistyczne o powierzchni 130 000 metrów kwadratowych. Powstało ono w latach 2018-2019 w Olsztynku, w województwie warmińsko-mazurskim – kilkanaście kilometrów od Olsztyna i mniej więcej w połowie drogi między Warszawą a Trójmiastem. Na polskim rynku działają również magazyny Zalando w Gardnie oraz w Głuchowie pod Łodzią.

Rozwój rynku magazynowego i potencjał Bydgoszczy od lat jest dostrzegany przez firmy z branży logistycznej. Od kilku lat inwestycje na terenie Bydgoszczy planowała polska spółka 7R. Według aktualnych informacji, zamierza ona zrealizować sporej wielkości park magazynowy na terenach dawnego Zachemu – konkretnie przy skrzyżowaniu ulicy Wojska Polskiego i Petersona. Obecnie inwestor stara się o pozwolenie na budowę dla I etapu centrum logistycznego, na który składa się jedna hala magazynowa z zapleczem biurowym. Warto dodać, że 7R chce też wybudować magazyny w Pawłówku, w rejonie węzła drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Zachód.

Trwają też przygotowania do kolejnej inwestycji Panattoni. W ramach kolejnej fazy rozbudowy centrum dystrybucyjnego przy ulicy Mokrej niebawem wystartuje budowa kolejnej hali magazynowej. – Budynek powstanie w pierwszym kwartale 2022 i poszerzy portfolio Panattoni na Kujawach o ponad 30 000 mkw. – informuje Andrzej Spiesz, Development Director w Panattoni. To jednak nie koniec planów firmy – Spiesz enigmatycznie dodaje, że Panattoni będzie też „obecne w zachodniej części miasta”, co może sugerować inwestycje w rejonie drogi ekspresowej S5.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Avalon
Avalon
18 dni temu

Niestety kolejny zmarnowany teren inwestycyjny. Magazyn z pracą dla najniżej klasyfikowanych robotników magazynowych za 2K PLN. Nawet porządnej drogi tam nie ma podobnie jak na Chemicznej czy w tzw BPPT ale budują magazyny obsługujące tysiące tirów dziennie. Normalne miasta mają magazyny przy obwodnicach z dwóch powodów – najniżej wykwalifikowani robotnicy magazynowi z prowincji mają bliżej do roboty oraz są położone przy drogach krajowych więc transport nie jest tak uciążliwy. Wyjątkiem jest najbiedniejsze większe miasto w tej części Europy – Bygdoszcz – tu buduje się magazyny i spalarnie odpadów niebezpiecznych w samym mieście, kilkaset metrów od osiedli. W Bygdoszczy przy obwodnicy… Czytaj więcej »

Powiązane treści