Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kolejna wielka inwestycja w Bydgoszczy. Panattoni wybuduje nowe centrum logistyczne

Dodano: 18.08.2019 | 10:58

Na zdjęciu: Nowa hala powstanie w rejonie ulic Dachtery i Chemicznej.

Fot. Panattoni Europe

Niebawem ruszy kolejna inwestycja, która umocni Bydgoszcz w roli ważnego ośrodka logistycznego. Firma Panattoni chce w wrześniu rozpocząć budowę kolejnych magazynów w rejonie ulicy Chemicznej i Dachtery. 

W ostatnich latach Panattoni Europe wybudowała na terenie Bydgoszczy dwa parki logistyczne. Pierwszy powstał na terenie dawnego Zachemu – część powierzchni jest użytkowana przez Kaufland, który ulokował w niej centrum dystrybucyjne. Drugi – to hale przy ulicy Chemicznej, pomiędzy Mokrą a Dachtery. Najemcą tych magazynów został inny handlowy gigant – Carrefour, który podobnie jak Kaufland stworzył w nich centrum dystrybucji towarów.

Panattoni zapowiedziało jednak kolejną inwestycję w tej części miasta. W minionym tygodniu spółka ogłosiła stworzenie Panattoni Park Bydgoszcz II. Na nowe centrum dystrybucyjne będzie składał się jeden obiekt o planowanej powierzchni 40 000 mkw., oferujący możliwość elastycznego kształtowania modułów. Dzięki temu inwestycja jest w stanie zaspokoić wymagania klientów z różnych branż – od składowania po lekką produkcję. Centrum powstanie na niezagospodarowanej działce przy ulicy Chemicznej, po wschodniej stronie ulicy Dachtery – naprzeciwko centrum Carrefoura. Start budowy przewidziany jest na wrzesień tego roku, a oddanie najemcom pierwszych powierzchni zaplanowano na I kwartał 2020 roku.

Kolejna wielka inwestycja w Bydgoszczy. Panattoni wybuduje nowe centrum logistyczne

Zobacz również:

Nowa inwestycja Waimei. Pierwsza taka hala w Polsce

Władze Panattoni podkreślają, że decyzja o budowie kolejnego parku logistycznego jest reakcją na wciąż rosnące zapotrzebowanie rynku lokalnego na nowoczesną powierzchnię magazynową. – Bydgoszcz to jedno z największych miast w Polsce o ponadprzeciętnym poziomie przedsiębiorczości – świadczy o tym obecność znaczących zagranicznych i krajowych inwestorów w regionie, licznych inwestycji infrastrukturalnych, a także prężnie działającej Pomorskiej Specjalnej Stefy Ekonomicznej. Dodatkowo, miasto jest położone w trójkącie między Warszawą, Poznaniem i Trójmiastem, zapewniając doskonałą lokalizację dla rozwoju rynku magazynowego – komentuje Dorota Jagodzińska, Managing Director Panattoni Europe.

Pochodząca ze Stanów Zjednoczonych firma to nie jedyny inwestor, który docenił potencjał terenów w rejonie osiedla Kapuściska i Parku Przemysłowego. Przy ulicy Mokrej rozwija się Waimea Logistic Park. Obecnie użytkowana jest hala A (typu Small Business Unit), a 8 maja uroczyście otwarto nową halę, oznaczoną symbolem F. Aktualnie Waimea rozbudowuje się o halę B, a po drugiej stronie Mokrej powstaje hala Małe Magazyny – nowego obiektu o powierzchni blisko 12 tysięcy mkw. Niebawem spółka chce też rozpocząć realizacje kolejnego etapu inwestycji. Prezes Waimei nie ukrywa, że chciałby zrealizować kolejny tego typu park w Bydgoszczy. – Mocno rozmawiamy na temat działki przy lotnisku – chcielibyśmy tam zbudować terminal Cargo. To nasza specjalność. Takie terminale już powstały – podkreśla szef Waimei Andrzej Rosiński.

Dynamiczny rozwój dawnych terenów rolniczych w rejonie Chemicznej jest dostrzegany przez miasto. – W rejonie ulic Mokrej i Chemicznej tworzymy drugi Park Przemysłowy. To są tereny, które odzyskujemy gospodarczo – mówił niedawno zastępca prezydenta Bydgoszczy Michał Sztybel. Władze Bydgoszczy podkreślają, że chcą oprzeć rozwój gospodarczy Bydgoszczy o „dwie nogi” – pierwsza to branża logistyczna, a druga to informatyczna, która – za sprawą nowych firm na rynku – wciąż dynamicznie się rozwija. By zwiększyć tempo rozwoju, branża IT potrzebować będzie jednak kolejnych nowoczesnych przestrzeni biurowych – obecnie w budowie znajdują się jedynie biurowiec Preludium przy ulicy Ogińskiego. Pozostałe inwestycje albo się zakończyły, albo są dopiero w planach.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan
4 lat temu

A co z drogami dojazdowymi i obwodnicami dla TiR-ów? Przecież ul. Sporną już nie można w godzinach szczytu przejechać. Najłatwiej postawić hale..

Roman
Roman
4 lat temu

Dojazd tragiczny już teraz. Postawienie kolejnych hal o powierzchni 4 hektarów spowoduje całkowity paraliż komunikacyjny w tym rejonie. Czy mały bruski tego nie widzi, czy nie chce tego widzieć?

Piotr
Piotr
4 lat temu

Bo Bruski walczy o demokracje i nie ma glowy do innych rzeczy. Ha ha ha