Bydgoszcz
9C
Niebo częściowo zachmurzone
93% wilgotność
Wiatr: 6km/h W
H 9 • L 9
8C
Czw
4C
Pt
4C
Sob
5C
Nd
1C
Pon
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeNowe otwarcie w sprawie bulwarów. Koncepcja na odcinek wzdłuż Jagiellońskiej będzie zmieniona
Bydgoszcz z góry_River-Tower-Most-Uniwersytecki-Widok-Brda-Bulwary-SG (8)
15.06.2018 | 11:40

Nowe otwarcie w sprawie bulwarów. Koncepcja na odcinek wzdłuż Jagiellońskiej będzie zmieniona

Nową koncepcje na fragment nabrzeża między mostem Bernardyńskim a Pomorskim mamy poznać w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Na zdjęciu: Miasto zamierza w przeciągu dwóch lat zrewitalizować fragment bulwarów w pobliżu ulicy Jagiellońskiej.

Fot. Stanisław Gazda

Rewitalizacja kolejnego odcinka bulwarów nad Brdą opóźni się o kilka miesięcy. Miasto prowadzi jednak prace, mające na celu całkowicie zmienić istniejący projekt dotyczący odcinka od mostu Bernardyńskiego do mostu Pomorskiego.

W marcu 2017 roku Rafał Bruski ogłosił, że w związku z otrzymaniem dofinansowania na rozbudowę ulicy Grunwaldzkiej część środków, która miała być przeznaczona na tę inwestycję zostanie przesunięta na realizację innych zadań. Wśród nich znalazł się kolejny etap remontu bulwarów nad Brdą, o który od lat walczyło wielu bydgoszczan. Szacunkowy koszt wykonania przebudowy odcinka od Mostu Bernardyńskiego do mostu Pomorskiego określono na 22 miliony złotych.


CZYTAJ WIĘCEJ: Nowy dekalog miejskich inwestycji. Dzięki oszczędnościom na rozbudowie Grunwaldzkiej


Zapowiadany projekt rewitalizacji zawiódł jednak oczekiwania mieszkańców. Jak pisaliśmy w obszernym tekście z listopada 2017 roku, przewidywał on jedynie budowę ciągu pieszo-rowerowego/drogi rowerowej oraz chodnika. Samo nabrzeże ma zostać wzmocnione. Uzupełnieniem nowych ścieżek mają być proste elementy małej architektury w postaci ławek czy koszy na śmieci.

Przedstawiciele ratusza tłumaczyli wówczas, że wizja przebudowy powstała w latach 2010-2011, ale prace nad projektem zostały wznowione wiosną 2017 roku. Urząd nie dysponował żadnymi wizualizacjami rewitalizacji nabrzeża, ale też nie nie chciał wystąpić o ich wykonanie. Projekt miał być konsultowany z zespołem ds. polityki rowerowej, na którym został on poddany krytyce.


PRZECZYTAJ: Rewitalizacja bulwarów bez atrakcji. Czy mieszkańcy zawiodą się na oczekiwanej inwestycji?


Na posiedzeniu zespołu, które odbyło się 12 grudnia 2017 roku przedstawiciele środowisk rowerowych przekazali, że rozwiązania zastosowane w projekcie przebudowy bulwarów mijają się z ich oczekiwaniami – ich sprzeciw budził przede wszystkim zaplanowanie wspólnego ciągu pieszo-rowerowego, co na tak wąskim odcinku wpływałoby na występowanie licznych konfliktów między pieszymi a rowerzystami. Przedstawicielka wydziału inwestycji miasta Jolanta Drostek podkreśliła wówczas, że uwarunkowania terenowe i własnościowe nie pozwolą na spełnienie oczekiwań przedstawionych przez stronę społeczną, a Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej stawia opór wobec poszerzenia inwestycji kosztem koryta rzeki. Uwagi, zgłaszane m. in. przez Pawła Górnego ze Stowarzyszenia Społeczny Rzecznik Pieszych czy radnego Jakuba Mikołajczaka miały jednak zostać przeanalizowane, a sam projekt – ulec drastycznym zmianom.

Po wczorajszym podpisaniu umowy na rozbudowę przystani RTW Lotto-Bydgostii prezydent Rafał Bruski ogłosił, że trwają prace nad poszerzeniem zakresu prac na bulwarach i stworzenie osobnej drogi pieszej i rowerowej. Wpłynie to jednak na opóźnienie ich realizacji.

Wiosną przyszłego roku, albo jeszcze pod koniec tego roku skończymy przeprojektowanie nabrzeża. Robimy to w taki sposób, aby wzdłuż drugiego brzegu powstała ciągła ścieżka rowerowa, by można było nim bezpiecznie chodzić i jeździć. Mamy problemy z działkami – tereny nienależące miasta dochodzą bardzo blisko bulwarów, ale spróbujemy z nimi porozmawiać. Może oddadzą nam je dobrowolnie albo zdecydują się je sprzedać, tak abyśmy mogli poprowadzić i bezpieczną drogę dla rowerów, i bezpieczny chodnik – powiedział Bruski.

Powiązane treści