Bydgoszcz
16C
Niebo częściowo zachmurzone
100% wilgotność
Wiatr: 5km/h ENE
H 17 • L 16
15C
Nd
14C
Pon
16C
Wt
15C
Sr
13C
Czw
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaRozbudowa Kujawskiej zmieni komunikację w Bydgoszczy. Znamy daty konsultacji nowej siatki połączeń
Tramwaj - linia 2, kierunek Wyżyny_ pętla Toruńska-Hala - SF
10.09.2020 | 16:37

Rozbudowa Kujawskiej zmieni komunikację w Bydgoszczy. Znamy daty konsultacji nowej siatki połączeń

Na zdjęciu: W związku z oddaniem do użytku torowiska wzdłuż ulicy Kujawskiej, zmiany mają objąć m.in. trasę linii tramwajowej nr 2.

Fot. Szymon Fiałkowski

Znamy termin oczekiwanych konsultacji społecznych siatki komunikacji miejskiej, która zostanie wprowadzona po otwarciu linii tramwajowej na ulicy Kujawskiej. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać uwagi od 18 września do 9 października.

Uruchomienie torowiska tramwajowego pomiędzy rondem Bernardyńskim i Kujawskim wywoła spore zmiany w siatce komunikacji miejskiej – zarówno tramwajowej, jak i autobusowej. Nowy odcinek pozwoli na modyfikację tras linii tramwajowych na Górny Taras, które do tej pory mogły na niego wjeżdżać jedynie przez torowisko przy ulicy Perłowej. ZDMiKP oficjalnie nie przedstawił propozycji zmian w komunikacji, lecz według pojawiających się doniesień nowym odcinkiem wzdłuż Kujawskiej mają kursować linie 2 i 8.

Zarówno pasażerowie, jak i pracownicy bydgoskich przewoźników obawiają się jednak, że wprowadzenie modyfikacji związanej z otwarciem nowego torowiska będzie okazją do cięć w komunikacji – po zimowych ograniczeniach związanych z rozszerzeniem zakazu handlu w niedziele i mocno krytykowanymi zmianami po wprowadzeniu obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa, ZDMiKP wykorzystał do dokonania kolejnych oszczędności także niedawne zamknięcie torowiska na Wilczak – w trakcie remontu infrastruktury tramwajowej linia nr 5 realizowała więcej kursów niż obecnie, ale ich liczba będzie mniejsza niż łączna liczba dotychczasowych połączeń linii nr 3 oraz 5, zwłaszcza wieczorami oraz poza godzinami szczytu.

Szczegóły propozycji drogowców na nowy kształt komunikacji w związku z uruchomieniem Kujawskiej mamy poznać w przyszłym tygodniu – dziś (10 września) prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski podpisał bowiem zarządzenie w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sieci połączeń komunikacyjnych po zakończeniu inwestycji. Zgodnie z treścią zarządzenia, konsultacje odbędą się w terminie od 18 września do 9 października. Podczas ich trwania, ratusz wykorzysta trzy narzędzia konsultacyjne:

  • kartę konsultacyjną (zarówno online, jak i papierową)
  • sesję pytań i odpowiedzi
  • spotkanie z organizacjami pozarządowymi, zajmującymi się w swoim zakresie komunikacją publiczną.

Konsultacje będą mieć charakter ogólnomiejski – udział w nich będzie mógł wziąć każdy mieszkaniec Bydgoszczy. Ich celem będzie zebranie uwag dotyczących połączeń po otwarciu trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej.

Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Zakłada on budowę torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego, wraz z modernizacją obu rond oraz dróg dojazdowych. Obecnie najważniejsze prace prowadzone są przy placu Kościeleckich, Zbożowym Rynku, na zachodniej jezdni Kujawskiej oraz po południowej stronie ronda Kujawskiego. Zgodnie z umową, większość robót ma zakończyć się do końca 2020 roku – ten termin dotyczy m.in. torowiska wzdłuż Kujawskiej. Na ścianach murów oporowych, pomiędzy którymi (ze względu na znaczne pochylenie terenu) poprowadzone są tory, mają powstać murale. Miasto ogłosiło konkurs na ich projekt – chętni zgłaszali swoje prace do środy, 9 września.

Oddanie do użytku torowiska pomiędzy jezdniami Kujawskiej nie oznacza jednak, że do ruchu powróci odcinek przy ulicy Toruńskiej – pomiędzy rondem Bernardyńskim a Babią Wsią. Drogowcy chcą połączyć ulicę Toruńską z przebudowanym rondem Bernardyńskim pod koniec tego roku. To znacząca zmiana, bo według pierwotnych planów ta relacja miała być dostępna już na przełomie czerwca i lipca. O powrocie tramwajów nie mówią w ogóle. Gdy pytamy o możliwe rozwiązania w komunikacji miejskiej, przyznają, że jednym z rozpatrywanych wariantów jest uruchomienie połączenia autobusowego. – Jest to jedno z rozwiązań, które bierzemy pod uwagę i które mogłoby zastąpić obecne przejazdy kieszeniowe linii nr 2 – podkreślał rzecznik drogowców Tomasz Okoński. Więcej o problemach związanych z niedokończoną budową Nordic Astrum i związanymi z tym problemami miasta przeczytasz TUTAJ.

5
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
MarcinPasażerPasażerkaPiotr Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość

Przywrocić autobus 79 aby jezdził na Kapuściska!!! Bo ten co to zmienil powinien sie leczyć!!!

Pasażer
Gość
Pasażer

@Piotr po trasie 79 do Szubińskiej jeździ 53, w okolice pl. Poznańskiego i Garbary jest 61, a do Rycerskiej jedzie 8. Po co 79 na kapy?
79 pełni teraz rolę usuniętej linii 5 z Glinek do Rycerskiej i tak jest dobrze.

Jeśli miałbym coś zmienić z autobusami w tym rejonie to wariant 56 na kapy. Brakuje dobrego dojazdu z kap w okolice Nowego Rynku. Po drugie wariant taki zapełnił by lukę po usunięciu linii 8 na Wilczak, chyba że planowana jest nowa linia (11) z Kapuścisk na Wilczak przez r. Kujawskie, która by w pewnym stopniu likwidowała potrzebę takiego wariantu.

Pasażerka
Gość
Pasażerka

zgadzam się- 79 odkąd pamiętam jeździł na Kapuściska – Glinki obecnie mają mnóstwo autobusów i nie ukrywając często pustych od kładki….

Pasażer
Gość
Pasażer

@Pasażerka No ja też pamiętam, nawet jeszcze jak miał numer 103, pamiętam również że z kap nie jechał tramwaj na dworzec, to żaden argument. Skoro są inne linie które zastąpiły 79 to po co dublować? Przeczytałaś w ogóle co napisałem? Glinki w tej chwili mają mniej rozbudowany dostęp do linii tramwajowych i autobusowych niż Kapuściska tak naprawdę. Zamiast bazować na starych przyzwyczajeniach zobacz jak jest zbudowana sieć połączeń… uwierz, pomimo paru uniedogodnień da się dojechać wszędzie, a przynajmniej w godzinach szczytu.

Marcin
Gość
Marcin

Sieć na 5 to było coś ekstra, jak nie w Polsce. Stałe przebiegi tras, w miarę możliwości historyczny utrwalony w pamięci ich kształt w przeciwieństwie do pierwotnego głupiego projektu szykowanego na otwarcie trasy do Dworca Głównego. Teraz to wszystko pójdzie w diabły i komunikacja znacznie się pogorszy, bo w polskim stylu infrastrukturę transportową a zwłaszcza transport publiczny traktuje się jak słupa do brania unijnej kasy. W myśl tej chorej zasady komunikacja zbiorowa nie musi służyć ludziom. Nie musi nawet kursować. Ma zapewniać rynek zbytu producentom materiałów budowlanych i coraz tandetniejszego taboru. Obawiam się że tu i teraz na ołtarzu tego… Czytaj więcej »

Powiązane treści