Trzy linie tramwajowe pojadą Kujawską! Znamy plan wielkich zmian w komunikacji
Dodano: 17.11.2020 | 11:29Na zdjęciu: Na nowym torowisku pomiędzy jezdniami Kujawskiej odbyły się już pierwsze przejazdy testowe. Regularny ruch tramwajowy ma rozpocząć się 6 grudnia.
Fot. Szymon Fiałkowski
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ujawnił szczegóły zmian w komunikacji po otwarciu torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Kujawskiej. Liczne uwagi mieszkańców złożone w konsultacjach znacząco nie wpłynęły na plan drogowców – tak jak ogłosili w wrześniu nową trasą pojadą trzy linie tramwajowe, a jedyną zmianą jest przestawienie numerów linii. Nieco więcej modyfikacji wprowadzono w proponowanym przez drogowców układzie linii autobusowych.
Konsultacje społeczne dotyczące nowego układu komunikacji publicznej w Bydgoszczy rozpoczęły się 18 września i trwały do 9 października. W środę, 16 września przedstawiciele urzędu miasta zaprezentowali wstępną koncepcje układu komunikacyjnego po otwarciu Kujawskiej – a także docelowo po otwarciu mostu tramwajowego przy Kazimierza Wielkiego. Była ona podstawą do składania uwag przez mieszkańców.
Dwa miesiące po rozpoczęciu konsultacji ZDMiKP ogłosił szczegóły nowego układu – już po uwzględnieniu wniosków ze strony społecznej. We wtorek, 17 listopada zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz i zastępca dyrektora transportu ZDMiKP Rafał Grzegorzewski przedstawili siatkę komunikacji miejskiej, która będzie obowiązywać od 6 grudnia.
TRAMWAJE
Wyjściowa propozycja drogowców nie uległa zmianie – poza jednym szczegółem. ZDMiKP (po sugestiach społecznych, m.in. ze strony Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego) zamienił numery linii 2 i 11. I tak:
- Linia 2 – zostanie uruchomiona z Kapuścisk przez Kujawską do Lasu Gdańskiego
- Linia 9 – zostanie skierowana z pętli Glinki przez Kujawską do pętli Rycerska
- Nowa linia 11 – pojedzie trasą z Wyżyn przez Kujawską do pętli Bielawy
Linie będzie więcej, ale większość z nich będzie kursować jedynie co 20 minut. Docelowo – w 2023 roku, po wybudowaniu mostu tramwajowego pomiędzy Toruńską i Fordońską – linia 11 zostanie przedłużona z Wyżyn przez nowy most aż do Fordonu, na pętlę Niepodległości. Linia 7 zostanie natomiast przedłużona do pętli Łoskoń.
AUTOBUSY
- Linia 53 pozostaje na dotychczasowej trasie
- Linia 56 zostanie skrócona do pętli Glinki BFM
- Linia 61 – pomimo licznych protestów mieszkańców Kapuścisk – zostaje skrócona z Osowej Góry do placu Kościeleckich. Drogowcy tłumaczą, że przychylili się do „wniosku rady osiedla Szwederowo”
- Linia 79 zostaje przekierowana na Trasę Uniwersytecką do ulicy Wojska Polskiego. Potem wróci na stałą trasę. Wybrane kursy zostaną skierowane na ulicę Cmentarną. Jej częstotliwość zostanie zmniejszona.
- Uruchomienie linii dowozowych 84 i 85 do parku przemysłowego. 84 będzie obsługiwać pętlę Kapuściska i Glinki, 85 zostanie uruchomiona z pętli Łęgnowo i będzie kursować ulicą Chemiczną.
– Staraliśmy się uruchomić maksymalną liczbę połączeń w układzie gwiaździstym – wyjaśniał Grzegorzewski.
W konsultacjach złożono 666 wniosków, z czego zaakceptowano 134. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z konsultacji i zadowoleni z formy dyskusji z mieszkańcami – podkreślił Grzegorzewski podczas konferencji. Jak dodał, wnioski dotyczące innych rejonów miasta mają być wzięte pod uwagę podczas kolejnych zmian w komunikacji. – Im się także przyjrzymy – zapewniał.
Po uruchomieniu nowej siatki połączeń ZDMiKP przeprowadzi kolejne badanie opinii pasażerów. – Takie badanie zostanie przeprowadzone w okresie do 6 miesięcy od zmian w komunikacji – zapowiedział zastępca dyrektora transportu.
WIĘCEJ INFORMACJI W NOWYM ARTYKULE – Układ komunikacji po 6 grudnia. Wielkie zmiany na Górnym Tarasie [SCHEMATY]
- Kanał Bydgoski Pomnikiem Historii? Są wnioski o nadanie mu tego tytułu - 20 marca 2023
- Zmarł Łukasz Gajdzis. Był dyrektorem i aktorem bydgoskiego Teatru Polskiego - 19 marca 2023
- Kładka przy Operze Nova znów będzie zamknięta - 19 marca 2023
Dla mieszkańców Wyżyn dodatkowa trzecia linia na Dworzec Główny i dodatkowa druga linia na Bielawy, ale na Osową Górę ani jednej. Nie doczekaliśmy się również bezpośredniej linii na Wilczak. Idźcie w chuj z taką inwestycją. Miało być lepiej, jest gorzej 🙁
Ktosiek,Ty naprawdę wierzyłeś że ZDMiKP liczy się ze zdaniem mieszkańców…Przecież Oni spełnieniają tylko rozkazy Pancernego Rafała
Co ile minut pojedzie autobus 79 nową trasą?
Dziękuję za likwidację bezpośredniego połączenia Wyżyn ze Szwederowem. Dublowanie linii 79 i tramwaju nr 9 to jest wyczyn
Oczywiscie miedzyn gorny jest tylko po to zeby zasilac kase podatkami. I cicho siedziec! Czy wladze miasta myslą ze tu sami mobilni mieszkańcy? Odpowiem sobie sama – władze nie myslą. Wladze liczą pieniadze!😠 panie prezydencie zapamietamy przy urnach wyborczych!
Brawo Miasto Bydgoszcz za dyskryminacje osób niepełnosprawnych. Pasażerów przystanku Wyżyny przekierowaliście na tramwaje wysokopodłogowe.
Dlaczego maja cierpieć ludzie pracujący na toruńskiej /Łegnowie i zabierają linie nr 9 która fajnie łączy stomil Glinki nie ma drugiej takiej lini my z góry musimy łączyć dlaczego niech wezmą linie 3 zlikwidują co jedzie na dworzec a 9 zostawia w spokoju ci co układają plan są kompletnymi kretynami …. jest tylko 6 gdzie jeździ rzadko i tylko na dole ..wyrzyna ,kapusciska,Glinki musza cierpieć i kombinować i tak nic nie jest dopasowane ..
Zgadzam się linia nr 9 powinna zostać to co oni robią jest śmiechu warte nik nie liczy się ze zdaniem mieszkańców
A nadal nie ma połączenia Miedzynia z Czyzkowkiem i Osowa Góra.
Nadal nie ma połączenia Miedzynia z Czyzkowkiem i Osowa Góra.
Więcej rzadziej kursujących linii oznacza większy sens biletu 20-minutowego. W dobie kupowania biletów kartą płatniczą w pojazdach nietrudno je wprowadzić.
Jestem mieszkańcem ul Toruńskiej w pobliżu Ronda Bernardyńskiego i jestem b. zadowolony z proponowanego rozwiązania . Suoer Rafał , precz z Miedzyniem
Dlaczego zarząd nie pisze i jednocześnie kłamie na temat lini 68???? Zostanie drastycznie ograniczona czy ktoś tam myśli?
Pan Bruski znowu sztucznie będzie napełnial tramwaje kogo wy wybraliście na gospodarza miasta szok
Ludzie będą kombinować aby dojechać do pracy szkoły sklepu Ale Bruski jest dla ludzi przecież masakra jakaś obudzić się ludzie i wywieźć na teczce z tego ratusza i z zarządu drozd wszystkich
Czytając komentarze to nikt się nie liczy z mieszkańcami i jakie konsultacje masakra oszustwo ludzi
A dlaczego nie piszecie oszuści że 68 będzie drastycznie ograniczona nikt nie liczy się z ludźmi z Glinek i kapuścisk oraz wyżyn Brawo Bruski
A może tak 10 wydłużyć albo całkowicie zlikwidować.Po co mi tramwaj kierujący do 19 pracując do 21 albo od 9 A jadę na 6
Zdmikp niech zsynchronizuje rozkład przy ul.Stawowej. Linie A 56 i 62 oraz T 1 i 3 w stronę centrum. Mają gdzieś sugestie mieszkańców Miedzyń i Prądy. Poprawić rozkład jazdy.
Szkoda, że z Kapuścisk nie pojedzie bezposrednio tramwaj na Wilczak 😡
Wielu znawców na tym forum widzę. Każdy na swoją stronę próbuje grać. Najlepszy są przedstawicile Miedzyń. Mam pytanie – Czy konsultowaliśmy zmiany w transporcie w wyniku budowy trasy tramwajowej w ul. Kujawskiej, czy na ul. Macaszka może. Ludzie nie dajcie się zwariować.
Rada osiedla Szwederowo chciała skrócenia linii 61? Co za bzdury. Najlepsze połączenie Kap i szwederka
Pana Prezydenta wożą do pracy a dzieci zakończyły edukację na mapach więc nie potrzebna jest taka linia. Ludzie jak za długo mają władzę to obrastają w piórka czas na zmiany. Bo to kolejny nie udany pomysł włodarza naszego miasta, dla przypomnienia sprawa firmy ,,Komunalnik,, która nadal wywozi nieczystości w terminach jak im się podoba bardzo a władze miasta nic z tym nie robią chociaż są skargi. ,,Brawo ty,,