Bydgoszcz
4C
Niebo częściowo zachmurzone
80% wilgotność
Wiatr: 5km/h WSW
H 4 • L 2
2C
Pt
4C
Sob
5C
Nd
5C
Pon
6C
Wt
Przed świętami nie stój w korku! Śledź na bieżąco nasz serwis TRAFFIC na portalu MetropoliaBydgoska.PL oraz na Facebooku i Twitterze.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaZarząd dróg odpowiedział na petycję ws. linii 59. „Obecny kształt jest wystarczający”
Autobus_ Mercedes Benz Conecto_ linia 59Ł kierunek Łęgnowo _ przystanek rondo Jagiellonów - SF
10.12.2019 | 10:04

Zarząd dróg odpowiedział na petycję ws. linii 59. „Obecny kształt jest wystarczający”

Na zdjęciu: Linia autobusowa nr 59 jest obsługiwana przez pięć autobusów przegubowych i dwa krótkie.

Fot. Szymon Fiałkowski

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej odpowiedział na petycję dotyczącą zwiększenia częstotliwości kursowania linii autobusowej nr 59. Podpisy blisko 500 mieszkańców nie przekonały jednak instytucji odpowiedzialnej za komunikację publiczną.

Tak jak przewidywaliśmy, odpowiedź zarządu dróg na petycję dotyczącą linii kursującej pomiędzy Kapuściskami a Błoniem nie różni się od wcześniejszych stanowisk. Przypomnijmy, że w odpowiedzi na pisma Rady Osiedla Bartodzieje i Rady Osiedla Kapuściska zastępca dyrektora ZDMiKP ds. transportu Rafał Grzegorzewski podkreślał, że na 59 nie są przewidywane żadne zmiany, a sytuacja poprawi się po 12 grudnia, kiedy to tramwaje wrócą na Górny Taras. „Ewentualne” zmiany na 59 zostaną rozważone przy okazji uruchomienia nowego układu po oddaniu linii tramwajowej wzdłuż ulicy Kujawskiej.


CZYTAJ WIĘCEJ: Najbardziej zatłoczona linia w Bydgoszczy? Analizujemy funkcjonowanie 59


W poniedziałek, 9 grudnia Daniel Kaszubowski – autor petycji ws. zwiększenia częstotliwości linii 59 – ujawnił odpowiedź Rafała Grzegorzewskiego. Dyrektor podkreśla, że opóźnienia notowane przez autobusy (według Kaszubowskiego sięgały one od 15 do 40 minut) są „wynikiem prowadzonych w całym mieście prac drogowych”.

Obecnie do obsługi linii nr 59 dysponowanych jest 5 autobusów przegubowych, a tylko 2 są autobusami krótkimi. Tym samym potencjał przewozowy linii wzrósł. Dodam, że przeprowadzone badania potoków pasażerskich na tej linii wykazały, że jej obecny kształt pod względem taborowym jak i częstotliwości kursowania jest wystarczający – uważa zastępca dyrektora ZDMiKP ds. transportu.

Grzegorzewski prosi też „o wyrozumiałość” i ponownie podkreśla, że sytuacja na linii Kapuściska – Błonie zmieni się po uruchomieniu linii tramwajowych na Górny Taras (nastąpi to w ten czwartek, 12 grudnia).

Do tematu wrócimy.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Magda Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Magda
Gość
Magda

Taa te same lakoniczne odpowiedzi zarząd daje mieszkańcom Flisów gdzie kursowanie linii 77 w większości można zaliczyć do fatamorgany- niby jest a w rzeczywistości go nie ma. Wszyscy narzekają a zarząd jak zwykle ma to głęboko gdzieś. Nie wiem jak ktoś kto na codzień wozi się autem z komunikacji nie korzysta, niw zna realiów niw wie jak to jest jak idiotks stać 40 min i czekać a potem jechać jak śledzie w puszce zarządza komunikacja żenada!
Trasa przez Bronikowskiego największy shit! Potok pasażerski 2 osoby na pare godzin masakra 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Powiązane treści