Zdjęcia: Błażej Bembnista
Trwająca od września 2021 roku budowa parkingu Park and Ride Przylesie powoli dobiega końca. W ostatnich tygodniach przy skrzyżowaniu Korfantego i Akademickiej – po wcześniejszym przestoju – praca wre. Finisz kontrowersyjnej inwestycji ma nastąpić w połowie lipca; jest też szansa, że przy okazji przebudowy skrzyżowania Korfantego/Prejsa poprawiony zostanie obszar przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów.
Budowa parkingu Park and Ride Przylesie rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Inwestycja wciąż budzi spore kontrowersje: poprzedziła ją wycinka kilkuset drzew, a mieszkańcy Fordonu nadal mają wątpliwości, czy parking przesiadkowy w tym miejscu będzie cieszył się popularnością. Sama realizacja także przebiega dłużej niż zakładano – miały one zakończyć się do końca 2021 roku. Jesienią i zimą realizowano jednak budowę kanalizacji deszczowej czy przyłączy energetycznych, a w lutym roboty całkowicie zamarły. Po kilkutygodniowym przestoju pracownicy wrócili jednak na Przylesie i wykonują kolejne elementy parkingu oraz drogi dojazdowej.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Część jesiennych nasadzeń w Fordonie nie przyjęła się. Uschnięte drzewa będą wymienione na nowe
Obecnie roboty budowlane koncentrują się na realizacji nawierzchni miejsc parkingowych i chodników – te prace są na ukończeniu. Do wykonania pozostała nawierzchnia wjazdu do parkingu oraz trasy dojazdowej i połączenia jej ze skrzyżowaniem ulicy Korfantego i Prejsa. Przy okazji prac zwróciliśmy drogowcom uwagę na sytuację przy wjeździe w ulicę Prejsa, czyli ubytkach nawierzchni drogi przy przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów, a także na kłopotliwy do pokonania fragment zatoki przystankowej wyłożony kostką brukową, który „zachodzi” na przejazd rowerowy. Obecny wygląd tego miejsca można zobaczyć w galerii na górze strony.
Co na to ZDMiKP? – Prace na skrzyżowaniu będą prowadzone pod koniec robót przy parkingu. Wykonawca ma termin do połowy lipca. Zaproponowane zmiany wykraczają poza zakres przedmiotowej inwestycji ale sprawdzimy i może uda się je zrealizować w ramach naszego utrzymania – przekazuje rzecznik instytucji Tomasz Okoński. Warto dodać, że na sam koniec prac na parkingu Przylesie urządzenia, jak szlabany czy parkometry.
Bydgoski system Park & Ride w pierwszym etapie system tworzyć będzie pięć parkingów: przy rondzie Kujawskim, Węźle Zachodnim, pętli Przylesie, pętli Las Gdański + część parkingu wielopoziomowego przy ulicy Grudziądzkiej, obok urzędu miasta. Umowa z wykonawcą inwestycji – firmą Koma Nord – poza budową pięciu parkingów obejmuje również instalację systemu informatycznego, który ma obsługiwać bydgoską mutację P&R.
- Koniec śmieciowego serialu. Toruń zacznie płacić za dostawę śmieci do bydgoskiej spalarni - 29 marca 2023
- Dyrektor Centrum Onkologii nagrodzony Laurem Andrzeja Szwalbego - 28 marca 2023
- Policja szuka tajemniczego mężczyzny z Grunwaldzkiej. Wrzucił hulajnogę wprost pod nadjeżdżający pojazd [WIDEO] - 28 marca 2023
Ciekawe czy ktoś za to odpowie przed prokuratorem. To jest granda w biały dzień. Ten parking jest niepotrzebny, pieniądze wyrzucone w błoto. Unia Europejska finansuje coś takiego!
Wsiadam do swojego Forda przy ulicy Generała Thommee jadę na Przylesie na parking to jakieś 1,5 km i przesiadam się w tramwaj linii 3 lub 5 jadę do Garbar i przesiadam się w autobus linii 54 i jadę do pracy na Jachcice , po pracy wracam do domu tą samą metodą , czy ma to sens , ja też się pytam , jaki sens ? Bo przecież to ma tak działać , nie sadzę by nawet ktoś mieszkający na Łoskoniu czy Pałczu korzystał z tej formy komunikacji miejskiej