Miedzyń musi poczekać na linię obsługującą Górny Taras. Powodem pieniądze
Dodano: 19.03.2019 | 18:40Na zdjęciu: Obecnie przez Miedzyń kursują dwie dzienne linie autobusowe: 56 i 62.
Fot. JS
Na chwilę obecną Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie podejmie decyzji o uruchomieniu linii autobusowej, obsługującej Górny Taras osiedla Miedzyń. Jak powiedział dyrektor do spraw transportu spółki Rafał Grzegorzewski, przyczyną takiego stanu rzeczy są trwające rozmowy z Miejskimi Zakładami Komunikacyjnymi i Tramwajem Fordon w sprawie zwiększenia środków na obsługę obecnej siatki komunikacyjnej.
Połączenie autobusowe kursujące ulicą Maciaszka to jedno z marzeń społeczników z Miedzynia, skupionych wokół tamtejszej rady osiedla oraz Stowarzyszenia Miedzyń i Prądy. Ich starania doprowadziły do przedstawienia ZDMiKP koncepcji trasy linii, która nie została jednak zaakceptowana przez drogowców. Jednak rok temu, na posiedzeniu komisji do spraw przedsiębiorczości i rozwoju miasta zastępca dyrektora ZDMiKP Rafał Grzegorzewski zakomunikował, że w 2019 roku przedstawi szczegółową propozycje uruchomienia połączenia.

Zobacz również:
Co z komunikacją na Górnym Tarasie i zmianą trasy linii 77?
– Przeanalizowaliśmy sytuację – z symulacji komputerowej wynika, że potoki pasażerskie nie są duże. Propozycja rady, ze względu na stan ulic, nie będzie brana pod uwagę, ale ja w przyszłym roku chciałbym coś zaproponować. Ze względu na wyniki symulacji byłem sceptycznie do tego nastawiony, ale ze względu na różnice wysokości na osiedlu będziemy w najbliższym czasie myśleć na wypracowaniem propozycji – stwierdził dyrektor.
Sprawą linii na Górny Taras zajmuje się radny Szymon Róg – to właśnie on pytał Grzegorzewskiego na komisji o tę kwestię. W październiku ubiegłego wystosował on interpelacje, w której dopytywał władze miejskie o dalsze prace nad koncepcją połączenia autobusowego do tej części Bydgoszczy. Odpowiadający na pismo Roga zastępca prezydenta Bydgoszczy Mirosław Kozłowicz podkreślił, że opracowana została wstępna trasa tej linii. Miałaby ona zaczynać swój bieg na pętli przy ulicy Lisiej, a następnie kierować się ulicami: Nakielską, Wierzbową, Jana Maciaszka, Widok oraz Bronikowskiego.
– Zakłada się też skomunikowanie tej linii z pętlą tramwajową Wilczak. Planuje się eksploatacje na tej linii taboru midi, który zostanie zaplanowany do zakupów. Ewentualne uruchomienie tej linii jest planowane najwcześniej w roku 2019 – napisał Kozłowicz.
Na wtorkowym posiedzeniu komisji, w którym także brał udział Grzegorzewski, Róg powrócił do tematu ważnego dla Miedzynia. Tym razem dyrektor nie miał jednak optymistycznych wieści – na razie prace na startem połączenia zostały wstrzymane.
– Na chwilę obecną nie mogę podjąć decyzji o uruchomieniu linii – powiedział dyrektor. Powodem są trwające rozmowy z Miejskimi Zakładami Komunikacyjnymi oraz spółką Tramwaj Fordon na temat wzrostu wynagrodzeń za obsługę linii tramwajowych i autobusowych. – Wzrost cen prądu i paliwa spowodował roszczenia z ich strony – wyjaśnił sytuację Grzegorzewski. Na razie nie jest znany termin zakończenia rozmów i to jak będzie wyglądał budżet ZDMiKP na komunikację publiczną. Wiadomo jednak, że roszczenia firm obsługujących przewozy mogą sięgnąć kilku milionów złotych, co może wpłynąć na sytuację innych połączeń bydgoskiego systemu transportu zbiorowego. Z tego samego powodu w najbliższym czasie nie dojdzie do zmiany trasy linii 77 – jak informowaliśmy wcześniej, w pierwszej połowie tego roku planowano przetrasowanie linii z ulicy Flisackiej na ulicę Bronikowskiego i dalej ulicą Mińską.
Drogie Stowarzyszenie Miedzyń Prądy mało namieszaliście w 2017 roku w związku z „przebudową” Nakielskiej ? Mało wam tego? Po co Wam tam ściezka rowerowa? Czy naprawdę chcecie likwidacji lini 62? Przecież jak były konsultacje dotyczące Nakielskiej postylowaliście w 2017 za tramwajem na Górny Taras Miedzynia. Autobus na Górny taras miedzyna, a kto tam mieszka?, same babcie i dziadki, dojście z Maciaszka na Nakielską to zaledwie 5minut spacerkiem, czy naprawdę takie z Was leniuchy, że chodzić Wam się nie chce, ruch to zdrowie.Lepiej by było aby tramwaj z Wilczaka skierować do Belmy, po co Wam busopasy i przystanki Wiedeskie jak na… Czytaj więcej »